Feb 3, 2009

Meeting Meeting Meeting

Arrghhhh......meeting meeting meeting what a life. Tension dibuatnya yelah...imagine kekadang kan meeting tu takde pun kena mengena dengan kita tapi kena attend jugak. Standard la kena ikut konsep "Ambik Tahu a.k.a jaga tepi kain orang" tapi ni dengan ELEMEN-ELEMEN EQ, IQ dan SQ. Owh...kena ada penerangan dengan lebih lanjut ni kan?

Neway, EQ tu ialah Emotional Quotient dimana ia melibatkan tahap mana kesedaran atau sensitivity kita dengan orang sekeliling (dengan kata lain jadilah busybody hahaha ), IQ plak Intelligent Quotient ni lebih kepada kepandaian atau kepakaran untuk busybody tu supaya nampak positif dan lastly, SQ iaitu Spiritual Quotient dimana roh dan jiwa kita menutupi kedua-dua EQ dan IQ maka yang nampak ada seseorang yang baik dan boleh menjadi pendengar yang setia juga bersedia membantu sesiapa sahaja yang bermasalah. Well......kalau ada sesiapa yang tak bersetuju saya faham sebab tu bukanlah penerangan yang sebenar, sekiranya kita mendalami apa itu IQ, EQ dan SQ dan mengamalkan secara seimbang saya yakin andalah seorang yang sempurna di mata manusia.

No comments:

Post a Comment

Thanks for the comment

Interesting web for birthday, wedding, graduations gift....

Pengintip VVIP

Realtime Globe

Displays the visitor locations and recent hits live and in realtime
Daisypath Next Aniversary Ticker Lilypie First Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers lb3m.lilypie.com/TikiBlogger.php/7qIE

>Leave Your Message Here<




ShoutMix chat widget